Przejdź do treści

Raport: Rola mediów w budowaniu świadomości na temat ESG

Podczas III Kongresu ESG, który odbył się 31 stycznia w Warszawie, po raz pierwszy zostały przedstawione wyniki raportu „Rola mediów w budowaniu świadomości na temat ESG”, przygotowanego przez agencję badawczą PSMM Monitoring & More. Dane są wynikiem monitoringu 5 mln źródeł internetowych i social media, 1100 tytułów prasowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Przeprowadzone badanie wykazało, że w 2023 r. ESG w Polsce przybierało najczęściej formę działań proekologicznych i akcji związanych z ochroną środowiska, takich jak inwestycje w OZE, ograniczanie zużycia energii elektrycznej, dekarbonizacja transportu czy promocja zielonego budownictwa. Analitycy PSMM oparli swoje wnioski na ponad 51 tys. publikacji wzmiankujących o ESG. Co ciekawe, przeprowadzone badanie wykazało, że wątek ESG charakteryzuje się rosnącym zainteresowaniem mediów, a liczba materiałów dynamicznie wzrasta.

Z badania PSMM wynika też, że udział mediów takich jak prasa czy RTV, w propagowaniu idei ESG jest niszowy, wynosi zaledwie 7 proc. Analitycy w raporcie przedstawiają m.in. portale informacyjne, które w największym stopniu prezentują temat szerokiemu gronu odbiorców.

Raport „Rola mediów w budowaniu świadomości na temat ESG” można pobrać tutaj

III Kongres ESG to platforma dialogu dla europejskich liderów zrównoważonego rozwoju – przedstawicieli administracji państwowej, świata biznesu, NGO, środowisk naukowych, ekspertów i mediów. Wątkiem przewodnim III Kongresu ESG – Liderzy Zrównoważonego Rozwoju – Europa (III ESG Congress – Europe – leaders of sustainable development) były przemiany społeczne zachodzące w Europie i na rynku pracy. W centrum naszej uwagi postawione zostały sprawy społeczne, a więc „S” w ESG. To nie oznacza, że zapominamy o „E” i „G, ale sprawy związane z ochroną środowiska i ładem korporacyjnym – analizowaliśmy przez pryzmat zmian społecznych.

 

Udostępnij